Νίκος Χουντής, ευρωβουλευτής Λαϊκής Ενότητας

15/11/2011 Στην Ελλάδα κυκλοφορούν 1,5 εκατομμύριο ανασφάλιστα οχήματα,

Ν. Χουντής : «Οικονομική κρίση και τιμολογιακή πολιτική οδηγούν σε αύξηση των ανασφάλιστων αυτοκινήτων»

 Η κοινοτική νομοθεσία προϋποθέτει ότι όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν εντός της ΕΕ πρέπει να είναι ασφαλισμένα

Κομισιόν : «Οι κάτοχοι αυτοκινήτων που έχουν ασφαλιστική κάλυψη χρηματοδοτούν τα ατυχήματα που προκαλούνται από ανασφάλιστα οχήματα»

Στην Ελλάδα κυκλοφορούν 1,5 εκατομμύριο ανασφάλιστα αυτοκίνητα, ενώ «η οδηγία 2009/103/EC της ΕΕ για την ασφάλιση αυτοκινήτων οχημάτων προϋποθέτει ότι όλα τα αυτοκίνητα οχήματα που κυκλοφορούν εντός της ΕΕ πρέπει να είναι ασφαλισμένα…Οι κάτοχοι αυτοκινήτων που έχουν ασφαλιστική κάλυψη χρηματοδοτούν τα ατυχήματα που προκαλούνται από ανασφάλιστα οχήματα» αυτά τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Επίτροπος κ. Michel Barnier, απαντώντας σε ερώτηση του  Νίκου Χουντή.

Πιο συγκεκριμένα, ο Ν. Χουντής στην ερώτησή του σημείωνε ότι η οικονομική κρίση, η αδυναμία πληρωμής ασφαλίστρων από όλο και περισσότερους κατόχους αυτοκινήτων αλλά και η τιμολογιακή πολιτική που έχει ακολουθηθεί στα ασφάλιστρα,  έχουν οδηγήσει στο φαινόμενο το 15% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στη χώρα να είναι ανασφάλιστα. Καταλήγοντας ρωτούσε τι στοιχεία διαθέτει η Επιτροπή για τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα στις χώρες της ΕΕ και τα μέτρα που λαμβάνονται για τον περιορισμό των ανασφάλιστων αυτοκινήτων.

Στην απάντησή του ο Επίτροπος κ. Barnier τόνισε:  «Η Επιτροπή πιστεύει ακράδαντα ότι είναι ουσιώδους σημασίας, να καταπολεμάται η οδήγηση ανασφάλιστων αυτοκινήτων.  Οι κάτοχοι αυτοκινήτων που έχουν ασφαλιστική κάλυψη χρηματοδοτούν τα ατυχήματα που προκαλούνται από ανασφάλιστα οχήματα. Τα εθνικά εγγυητικά ταμεία, τα οποία σε τελική ανάλυση χρηματοδοτούνται από πρόσθετες επιβαρύνσεις στα ασφάλιστρα, τις οποίες καταβάλλουν οι νομοταγείς κάτοχοι αυτοκινήτων, οφείλουν να προβαίνουν στο διακανονισμό των ατυχημάτων αυτών. Επομένως, είναι προς το συμφέρον των νομοταγών αυτοκινητιστών και τελικά της κοινωνίας να περιορίζεται στο μέγιστο δυνατό βαθμό η κυκλοφορία ανασφάλιστων οχημάτων». Συνεχίζοντας ανέφερε ότι «η καταπολέμηση της κυκλοφορίας ανασφάλιστων οχημάτων εμπίπτει στην αρμοδιότητα των κρατών μελών, ωστόσο, η Επιτροπή καλεί τα κράτη μέλη να υποβάλουν προαιρετικώς τα στοιχεία των εκτιμήσεών τους σχετικά με το φαινόμενο της οδήγησης ανασφάλιστων οχημάτων».