Νίκος Χουντής, ευρωβουλευτής Λαϊκής Ενότητας

20/09/2012 Συζήτηση μεταξύ του κ. Hoyer (Πρόεδρου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων ΕΤΕπ) και Ν. Χουντή για την επίσκεψή του στην Ελλάδα

Werner Hoyer:
•    «Εφιαλτική η δομή σχέσεων μεταξύ των εργολάβων, της ελληνικής κυβέρνησης και ημών»
•    «Υπάρχουν ακόμα εκκρεμότητες στο πακέτο που συζητήθηκε στην Αθήνα»
•    «Στην Ελλάδα,  χρειάζεται να περάσουμε από παλιομοδίτικα σχέδια οδικών μεταφορών σε πολύ πιο καινοτόμα αποτελεσματικά περιβαλλοντικά και ενεργειακά έργα»


Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός αποδείχθηκε ο κ. Werner Hoyer Πρόεδρος της ΕΤΕπ στις απαντήσεις που έδωσε στον  Ν. Χουντή, σχετικά με τα αποτελέσματα της πρόσφατης επίσκεψής του στην Αθήνα.
Στη συζήτηση, η οποία διεξήχθηκε σήμερα το πρωί στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ο Ν. Χουντής, αφού αναφέρθηκε στην πρόσφατη επίσκεψη του κ. Hoyer στην Αθήνα και στα όσα αποφασίστηκαν για τη χρηματοδότηση των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ),  παρατήρησε ότι οι ίδιες αποφάσεις είχαν ληφθεί και στο παρελθόν πολλές φορές, αλλά ποτέ δεν υλοποιήθηκαν και ζήτησε διαβεβαιώσεις ότι θα υπάρξει η αναγκαία ρευστότητα προς τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις.
Ταυτόχρονα, αναφερόμενος στην ανακοίνωση της ΕΤΕπ (2012-118-EL ) που έκανε λόγο για προαπαιτούμενες εγγυήσεις της Ελληνικής Δημοκρατίας για την λήψη δανείων για εκτέλεση άλλων έργων, ζήτησε από τον κ. Hoyer περαιτέρω διευκρινίσεις για τα έργα υποδομής και τα οδικά έργα που έχουν σταματήσει,  «διότι οι τράπεζες δεν έχουν παράσχει μέχρι τώρα τις απαραίτητες εγγυήσεις για τις οποίες είχαν δεσμευτεί».
Ο κ. Hoyer, απαντώντας στην πρώτη ερώτηση για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις,  και αποδεχόμενος έμμεσα τις τεράστιες καθυστερήσεις είπε «σας διαβεβαιώνω ότι ποτέ δεν συμμετείχα σε ένα παιχνίδι αμοιβαίας επίρριψης ευθυνών μεταξύ των ελληνικών αρχών, της τρόικα, του κ. Ράϊχενμπαχ, των εθνικών κοινοβουλίων, τις τράπεζες. Δεν έχει νόημα αυτό το παιχνίδι, που ο ένας ρίχνει τις ευθύνες στον άλλον».
Συνεχίζοντας την απάντησή του ο Πρόεδρος της ΕΤΕπ, αναφερόμενος στη Συμφωνία και τις συζητήσεις της Αθήνας είπε ότι υπάρχουν ακόμα εκκρεμότητες «που αφορούν στον Ανταγωνισμό» για τις οποίες θα πρέπει να δώσει την συναίνεσή  της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.  Πιο συγκεκριμένα σημείωσε «Υπάρχουν κάποια ζητήματα στο πακέτο που αφορούν τον ανταγωνισμό οπότε θα πρέπει να συναινέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και μετά θα έχουμε σχεδόν άμεση εκταμίευση. Είμαστε έτοιμοι να ξεπεράσουμε κι αυτό, αλλά θέλουμε σαφή δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης».
Απαντώντας την δεύτερη ερώτηση που αφορούσε έργα υποδομών, ο κ. Hoyer, είπε ότι «πρέπει να επανεξεταστούν από την άποψη της οικονομικής βιωσιμότητας».  Χαρακτήρισε παλιομοδίτικα τα σχέδια οδικών μεταφορών που προωθεί η κυβέρνηση και  εφιαλτική την «δομή σχέσεων μεταξύ των εργολάβων, της ελληνικής κυβέρνησης και ημών». Είπε επί λέξει, «τα έργα υποδομών έχουν δύο βασικά προβλήματα, το πρώτο είναι ότι εκκρεμούν μερικά σχέδια οδικών δικτύων στην Ελλάδα που θα πρέπει να επανεξεταστούν από την άποψη της οικονομικής βιωσιμότητας, υπάρχουν κάποια ερωτηματικά, υπάρχουν κάποιες αμφιβολίες που θα πρέπει να διασκεδαστούν, έχουμε και μια περίπλοκη σχέση, δομή σχέσεων μεταξύ των εργολάβων, της ελληνικής κυβέρνησης και ημών. Και για να είμαι ειλικρινής αυτή η κατάσταση είναι πραγματικά εφιαλτική.  Γι αυτό είπαμε στον κ. Σαμαρά και στον κ. Χατζιδάκη ότι θέλουμε η ελληνική κυβέρνηση να μας βοηθήσει αν θέλουμε να χρηματοδοτήσουμε αυτά τα σχέδια, θέλουμε άμεση σχέση και εγγύηση από την ελληνική κυβέρνηση».
Συνεχίζοντας την απάντησή του ο Πρόεδρος της ΕΤΕπ, επισήμανε ότι «είναι ζωτικής σημασίας να μπορούμε να περάσουμε από θέματα που ήταν χρήσιμα πριν από μια δεκαετία σε κάτι που είναι χρήσιμο τώρα. Στην Ελλάδα για παράδειγμα ήταν πολύ δύσκολο για να μην πω αδύνατο να περάσουμε σε έξυπνα ενεργειακά σχέδια. Για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, για ενεργειακή αποδοτικότητα στις διάφορες περιφέρειες, γιατί τα κονδύλια πηγαίνουν στις περιφέρειες από τα διαρθρωτικά ταμεία αλλά κυρίως για οδικά δίκτυα, για θέματα μεταφορών κυρίως κι είναι πολύ χρονοβόρα η διαδικασία για να βρούμε συμφωνία και να περάσουμε από παλιομοδίτικα σχέδια οδικών μεταφορών σε πολύ καινοτόμα και πολύ πιο αποτελεσματικά περιβαλλοντικά κι ενεργειακά έργα και σχέδια»