Νίκος Χουντής, ευρωβουλευτής Λαϊκής Ενότητας

25/10/2010 Οι ελληνικές αρχές απέσυραν το αίτημα αναγνώρισης του Έλληνα Νηογνώμονα

Απάντηση Κομισιόν Επιτρόπου  Μεταφορών κ. Kallas στον Ν. Χουντή

Οι «ελληνικές αρχές» με επιστολή τους της 8ης Σεπτεμβρίου 2010 «απέσυραν την αίτηση τους σχετικά με την αναγνώριση του Ελληνικού Νηογνώμονα. Ως εκ τούτου, ανεστάλησαν οι υπό εξέλιξη διαδικασίες.» Αυτό απαντάει μεταξύ άλλων ο Ευρωπαίος Επίτροπος, αρμόδιος για θέματα μεταφορών κ. Kallas σε ερώτηση του Ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντή, ο οποίος ζητούσε πληροφορίες σχετικά με το αίτημα χορήγησης αναγνώρισης του Έλληνα Νηογνώμονα που είχε απευθύνει η Ελληνική Κυβέρνηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για ζητήματα ασφαλείας καθώς και ομαλής λειτουργίας εσωτερικής επιβατικής ακτοπλοΐας.

Η πλήρης απάντηση του Επιτρόπου  Μεταφορών κ. Kallas στον Ν. Χουντή έχει ως εξής:

«Με επιστολή τους της 8ης Σεπτεμβρίου 2010 οι ελληνικές αρχές απέσυραν την αίτησή τους σχετικά με την αναγνώριση του Ελληνικού Νηογνώμονα (ΕΝ). Ως εκ τούτου, ανεστάλησαν οι υπό εξέλιξη διαδικασίες.
Η περιορισμένη αναγνώριση του ελληνικού νηογνώμονα από την ΕΕ έληξε στις 30 Αυγούστου 2010, σύμφωνα με το άρθρο 1 της απόφασης 2009/354/EΚ της Επιτροπής της 30ής Μαρτίου 2009 για την παράταση της περιορισμένης κοινοτικής αναγνώρισης του Ελληνικού Νηογνώμονα. Από τις 31 Αυγούστου 2010 και μετά ο ΕΝ δεν μπορεί επομένως να διενεργεί τις εργασίες που προορίζονται για αναγνωρισμένους από την ΕΕ οργανισμούς από την ενωσιακή νομοθεσία όσον αφορά την ασφάλεια στη θάλασσα. Οι εργασίες αυτές περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την έκδοση πιστοποιητικών ταξινόμησης και διεθνών πιστοποιητικών για πλοία του εμπορικού ναυτικού ολικής χωρητικότητας άνω των 500 τόνων GT που εκτελούν διεθνείς πλόες και για επιβατηγά σκάφη που κινούνται με μηχανικά μέσα και μεταφέρουν περισσότερους από 12 επιβάτες σε εγχώριους πλόες.
Στην προαναφερόμενη απόφαση συνεκτιμήθηκε ειδικώς (βλ. αιτιολογική σκέψη 11) η ανάγκη πρόληψης των κινδύνων για επιβάτες εγχώριων μεταφορών στην Ελλάδα. Η αναγνώριση αυτή ισχύει για διάστημα δεκαεπτά μηνών, με ειδικό στόχο (βλ. αιτιολογική σκέψη 12 στο τέλος) να διασφαλισθεί ότι ο οικείος στόλος και οι ελληνικές αρχές θα μπορούν να προβούν στις αναγκαίες προπαρασκευαστικές ρυθμίσεις σε περίπτωση που δεν παραταθεί η αναγνώριση του οργανισμού μετά το τέλος αυτού του χρονικού διαστήματος.
Για τους προαναφερόμενους λόγους, η Επιτροπή δεν πιστεύει ότι θα δημιουργηθούν σημαντικά προβλήματα όσον αφορά την εσωτερική επιβατική ακτοπλοΐα στην Ελλάδα ως συνεπεία της λήξης της περιόδου αναγνώρισης του ΕΝ, αν ληφθεί μάλιστα υπόψη και το γεγονός ότι τα εκδοθέντα από τον ΕΝ πιστοποιητικά πριν από τη λήξη της προθεσμίας αναγνώρισής του εξακολουθούν να ισχύουν πλήρως και τα αντίστοιχα πλοία μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα.»